Alfa Romeo a creat dintotdeauna modele capabile să modifice percepţia pe care o avem faţă de automobile: adevărate opere de artă, desăvârşite tehnologic, care continuă să fie admirate sau imitate şi în prezent. Astăzi, marca stabileşte un nou etalon, după aproape 107 ani de istorie. Cele mai înalte aşteptări ale celor mai entuziaşti şoferi sunt desăvârşite de Stelvio, primul SUV Alfa Romeo.
Alfa Romeo Stelvio este mixul perfect dintre istorie, viteză şi frumuseţe; iar alchimia din spatele formelor sale magice este o parte integrantă din istoria brandului, datând de acum un secol.
La bordul lui Stelvio te vei bucura de tehnologii "state of art" pentru siguranţă şi infotainment. Structura uşoară a caroseriei şi cardanul din carbon, gama variată de motorizări puternice şi eficiente, alături de soluţiile dinamice patentate Alfa Romeo confirmă din nou măiestria de a crea maşini a mărcii din Milano. Stelvio schimbă paradigma SUV, adaugându-i emoţie şi temperament.
Cele trei ingrediente speciale ale designului italian – proporţii, simplitate şi finisare impecabilă – sunt oferite deja de Giulia, noua referinţă a mărcii Alfa Romeo, şi au fost atent prelucrate şi adaptate pentru a se potrivi unui SUV. Proporţiile compacte ale noului Stelvio exprimă forţă şi dinamism, atestate de lungimea de 468 cm, înălţimea de 165 cm şi lăţimea de 216 cm.
Designul noului Alfa Romeo Stelvio îşi regăseşte expresivitatea şi în finisările de calitate, care implică definirea unor reflexii bogate şi armonioase de-a lungul proporţiilor maşinii. Rezultatul final este o siluetă sculptată, care oferă contraste dintre suprafeţe luminate şi umbre, în special pe lateralul noului Stelvio.
Profilul confirmă aceste coordonate, cu linii care descriu un model compact, începând cu partea din faţă şi evoluând spre partea din spate, şi un interior care se revarsă abrupt într-un portbagaj de tip hatch, decorat cu un eleron pentru performanţe aerodinamice amplificate – un element vital pentru o maşină care pulsează cu putere.
Transmisia automată ZF cu 8 rapoarte este calibrată pentru a schimba treptele în 150 de milisecunde în modul Race. Aceasta mai dispune şi de un sistem de cuplaj de tip lock-up care îi transmite şoferului o senzaţie puternicş de accelerare atunci când o anumită treaptă de viteză este cuplată. În funcţie de modul selectat prin Alfa DNA Pro, cutie automată optimizează fluiditatea, confortul şi facilitează condusul în orice tip de mediu – inclusiv în oraş – şi îmbunătăţeşte consumul şi emisiile de dioxid de carbon. Padelele din aluminiu amplasate pe coloana de direcţie sunt, de asemenea, o dotare standard.
Mai mult, în ciuda valorilor fenomenale de cuplu şi putere, unitatea este incredibil de eficientă în ceea ce priveşte consumul de combustibil, graţie sistemului electronic de dezactivare a cilindrilor.
Pe lângă motorul de 510 CP oferit exclusiv de versiunea Quadrifoglio, Afla Romeo introduce şi un motor turbo de 2 litri cu 280 CP, cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte. Blocul motor în 4 cilindri este realizat din aluminiu şi capabil să dezvolte 280 CP la 5.250 rpm şi un cuplu maxim de 400 Nm la 2.250 rpm.
Motorul dispune, de asemenea, de un sistem turbo 2in1 şi de un sistem de injecţie la presiunea de 200 bari, pentru un răspuns rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie pe toată plaja de turaţii, în condiţii de top în ceea ce priveşte economia de combustibil.